שפעת החזירים התפרצה • חרדית נפטרה, חמישה מאושפזים במצב קשה

    חיים הלר No Comments on שפעת החזירים התפרצה • חרדית נפטרה, חמישה מאושפזים במצב קשה
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחלת שפעת החזירים שהתפרצה שוב בישראל מעוררת חרדה ובהלה רבה בישראל עת נודע כי בעקבות סיבוכי המחלה נפטרה אשה חרדית מנתיבות, וחמש נשים נוספות מאושפזות במצב קשה בבתי החולים השונים.

    האישה שנפטרה בימים האחרונים חיה אסתר אריה ז"ל הייתה מאושפזת במצב קשה בבית החולים בילינסון אולם למגינת לב כולם, נפטרה ממחלתה. המנוחה היא אחותו של איש התקשורת איציק מצרפי.

    לפחות חמש נשים נוספות מאושפזות במצב קשה עם שפעת החזירים בבית החולים סורוקה בבאר שבע ובבתי החולים בירושלים. בהדסה הר הצופים מאושפז מטופל בן 46 אשר הגיע לפני כמה ימים במצב בינוני, וכיום מצבו מוגדר קל.

    מנתונים שנאספו בתקופה האחרונה בהדסה עולה כי 27% מהבדיקות שנשלחות בימים אלה הן חיוביות לשפעת: מהן- 80% שפעת מזן A/H1N1 ("שפעת חזירים"), ו- 20% שפעת מזן B. חלק מהחולים מדגימים מהלך קשה.

    פרופ' דנה וולף, מנהלת היחידה לוירולוגיה קלינית בהדסה, את ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות לטיפול בשפעת, לפיהן מומלץ לטפל מוקדם ככל האפשר ב- tamiflu  בכל חולה המתאשפז עם שפעת (במקרה של חשד קליני בעונת פעילות השפעת, אין להשהות את הטיפול עד לקבלת תשובת המעבדה).

    בחולים השייכים לקבוצות סיכון (כדוגמת מחלות רקע כרוניות, דיכוי חיסוני, הריון, או השמנת יתר קיצונית) – מומלץ לטפל ב- tamiflu   גם במסגרת הקהילה  – כלומר גם אם משחררים אותם מהמיון. "עדיין לא מאוחר לגשת אל רופאי המשפחה ולקבל את החיסון לשפעת", מבהירה פרופ' וולף.



    0 תגובות